Activităţi asumate:
»A1. Îmbunătățirea platformei de management universitar UMS utilizată în cadrul universității, prin implementarea
unei soluții de upgrade pentru modulul - Carnet de student online. (L2-L4)
Activitatea va fi realizată de experții IT din cadrul UAB cu sprijinul companiei dezvoltatoare a platformei UMS și
implică analiza, implementarea, testarea, recepția si lansarea în producție a soluției de upgrade pentru Carnetul
Online al studentului. Carnetul online al studenților va fi actualizat în conformitate cu cerințele GDPR și va oferi
acces la următoarele informații: date personale, discipline, istoric școlar, date financiare, rezultate examinări și
note finale. De asemenea, va include şi funcționalitatea de evaluare didactică a cadrelor didactice de către
studenţi şi evaluarea gradului de satisfacție cu privire la mediul de învăţare oferit de universitate. Modulul este
bilingv, facilitând astfel accesul studenților internaționali la datele specifice din carnetul online. După lansarea în
producție a acestei funcționalități, utilizatorul va avea acces la o interfață ușor de utilizat precum şi un nivel de
aplicabilitate extins, la nivel de universitate pentru toți studenții înscriși, la toate formele de învățământ si toate
tipurile de studii. Activitatea A1 contribuie la realizarea obiectivelor O1 şi O4.
»
A2. Dezvoltarea și extinderea platformei de e-Learning prin integrarea Office 365 (L3-L5)
Activitatea va fi realizata de experţii Moodle din cadrul UAB cu sprijinul companiei dezvoltatoare a platformei
e-learning.uab.ro şi presupune adăugarea unul modul software care realizează integrarea pachetului Office 365 în
platforma Moodle. Office 365 oferă o suită de produse deja utilizate cu succes la nivelul universității: Teams,
CNFIS-FDI-2021-0287
generated by UDiManager
14/05/2021 12:29:10
2 / 4
OneDrive, One Note, Azure AD, SharePoint, Word, Excel, PowerPoint, Calendar. Integrarea celor două platforme va
facilita comunicarea și colaborarea prin mijloace digitale, atât între studenți și cadre didactice, cât și între
departamente şi va stimula activitatea didactică de tip interactiv, tehnicile de predare şi metodele de evaluare
inovative. Activitatea A3 contribuie la realizarea obiectivelor O2 şi O4.
»
A3. Organizarea de cursuri de pregătire psihopedagogică pentru perfecționarea continuă a cadrelor didactice
privind predarea online și training privind utilizare optimă a platformelor informatice disponibile la UAB (L4-L8)
Cursurile se adresează unui grup ţintă alcătuit din 120 cadre didactice, reprezentând 75% din totalul cadrelor
didactice din UAB. Activitățile de perfecționare psihopedagogica – cursuri si activități aplicative - vor fi susținute de
un formator certificat în domeniu, cadru didactic din cadrul Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic.
Sesiunile de training în vederea utilizării cât mai optime a platformelor informatice disponibile la UAB
(MicrosoftTeams, Moodle, UMS) – vor fi susţinute de către un expert IT. Activitatea A3 contribuie la realizarea
obiectivelor O3 şi O4.
»
A4. Autoevaluarea calității programelor de studii universitare în scopul obținerii acreditării externe şi analiza
comparativă a calității educației în şcolile doctorale prin prisma performanței în cercetare (L1-L8)
Activitatea va fi realizată de către experți în domeniul evaluării și asigurării calității din UAB. Se vor realiza:
- rapoarte de autoevaluare internă a calității educației la nivelul a 2 programe de studii universitare de licență și a
3 domenii de masterat în vederea obţinerii acreditării.
- analize privind performanța în cercetare a școlilor doctorale din cadrul universității, rapoarte de benchmarking
privind calitatea educației în școlile doctorale, prin prisma analizei comparative a productivității științifice față de
instituții similare (pe baza datelor furnizate de platforma InCites Benchmarking & Analytics, de la Clarivate
Analytics).
Activitatea A4 contribuie la realizarea obiectivelor specifice O4 şi O5.
»
A5. Dezvoltarea unor instrumente de benchmarking cu universități recunoscute pe plan internațional, în cadrul
unei strategii de accedere/menținere în rankinguri internaționale relevante cu componentă didactică. (L1-L8)
Activitatea va fi realizată de către un grup de lucru constituit din reprezentanti ai facultăților și ai departamentelor
administrative relevante și va consta în dezvoltarea unei strategii instituționale bazată pe instrumente de
benchmarking care să faciliteze pe termen lung, menținerea universității în rankingurile în care universitatea este
deja inclusă și o mai bună poziționare în aceste rankinguri, precum și accederea în alte rankinguri relevante cu
componentă didactică (din listele Metarankingului Ad-Astra si IREG Observatory), activând astfel, mecanisme
moderne de evaluare a calității activității didactice. Pentru realizarea strategiei se va accesa și serviciul de
consultanță Ranking Entry Evaluation, furnizat de QS Quacquarelli Symonds, care facilitează analiza obiectivă a
șanselor de accedere în rankingurile internaționale relevante (precum QS World University Ranking) care includ și
componentă didactică. Se va avea în vedere și elaborarea unui formular suport care să eficientizeze colectarea
periodică a datelor necesare încărcării în platformele rankingurilor vizate pentru menținere/accedere (uniRank,
U-Multirank și QS Regional EECA University Ranking). Activitatea A5 contribuie la realizarea obiectivului O5.
»
A6. Proiectarea activităților, management și monitorizare proiect. Realizare și actualizare site proiect (L1-L8)
Se vor constitui echipa de management (director de proiect, responsabili resurse umane, financiar, achiziții, juridic)
și echipa de implementare (experți activități). Se vor planifica, implementa și monitoriza permanent activitățile, se
vor propune măsuri de îmbunătățire/optimizare. Se va realiza și actualiza site-ul proiectului. Activitatea A6
contribuie la realizarea obiectivelor O1-O5.
|